Conversie

Optimalisatie

Conversie Optimalisatie is misschien wel het belangrijkste onderdeel van Online Marketing. Conversie Optimalisatie betekent dat je een websitebezoeker of volger op Social Media omtovert tot een klant.

Bezoekers op jouw website of volgers op Social Media zijn pas interessant op het moment dat ze klant worden of een klantrelatie aan gaan. Dit doe je door het aantal conversies te optimaliseren.

Conversie Optimalistatie

Download onze gratis conversietips

    Wat is Conversie Optimalisatie?

    Conversie optimalisatie wordt ook wel CRO genoemd: Conversie Ratio Optimalisatie en heeft alles te maken met het omzetten van een website of webshop bezoeker naar een klant of lead. Aan 'bezoekers' heb je namelijk niks zolang deze niet geïnteresseerd zijn in wat jij doet. Daarom is het belangrijk om de conversie te verhogen. Voor de een is dat een bestelling in de webshop, voor de ander het verkrijgen van een e-mail adres. Conversie optimalisatie is ontzettend breed en is afhankelijk van jouw intentie.

    Bezoeker ➜ klant

    Als je conversieoptimalisatie perfect uitvoert, kun je van een bezoeker een klant maken.

    Verhoog je omzet

    Als je de conversieoptimalisatie op jouw website verbetert, verhoog je direct je omzet.

    Leer je klant kennen

    Conversieoptimalisatie betekent heel veel testen. Daardoor leer je jouw klant nog beter kennen.

    Stuur je bezoeker

    Door te optimaliseren, stuur je de bezoeker in de juiste richting. Resultaat: een tevreden klant.

    Groei sneller

    Een tevreden lead of klant zorgt voor meer feedback. Zo verbeter jij nog sneller je bedrijf!

    Data Driven Marketing

    Bij conversie komt een hoop data kijken. Daardoor krijg je veel meer inzicht in jouw business!

    Conversie Optimalistatie

    Voorbeelden

    Conversieoptimalistatie is een proces dat veel kennis, ervaring, onderzoek en testen nodig heeft. Er gaat veel tijd zitten in het onderzoeken van de beschikbare data en waarom bepaalde dingen wel of niet werken.

    Je conversie verhogen is extreem lastig. Kennis van A/B testing, persuasive copywriting, UX, behavioural design, web experiments en neuromarketing zijn een vereiste. Let jij bijvoorbeeld wel eens op het onderstaande?

    Opvallende buttons

    Pop-ups op website

    Landingspagina's

    Geen menu (check maar eens 😉 )

    Persuasive copywriting

    Geen afleiding

    A/B testing

    Dit zijn pas een paar voorbeelden. Conversieoptimalisatie is een proces waar veel onderzoek, analyseren en identificeren in zit, maar ongekend veel succes kan opleveren. Benieuwd?

    NEEM CONTACT OP
    Benieuwd naar wat we voor jouw kunnen betekenen?
    Let's meet!

      Waarmee kunnen wij je helpen?

      Hoe kunnen we je bereiken?