Copywriting inspireert mensen. Laat mensen voelen, denken en actie ondernemen.
Het is emotie wat een product of dienst verkoopt, niet het product zelf. Een goede copywriter weet die emotie over te brengen!
Copywriting is een key factor voor Search Engine Optimization en marketing in het algemeen. Copywriting is wat marketeers gebruiken om mensen zover te krijgen actie te ondernemen nadat ze iets hebben gelezen of gehoord.
Copywriters zijn de storytellers van jouw merk. Ze proberen met tekst mensen te inspireren, laten voelen, denken en te bewegen om actie te ondernemen.
Het is emotie wat een product of dienst verkoopt, niet het product zelf. Een goede copywriter weet die emotie over te brengen.
SEO-copywriting richt zich op content voor zoekmachines. Denk aan pagina’s en blogs. Als jouw content niet getoond wordt in zoekmachines, is er niemand die het leest.
Copywriting is een van de meest essentiële elementen van effectieve online marketing. Copywriting is de truc om mensen op je blogs of pagina’s in zoekmachines te laten klikken, je e-mails te openen of op je advertenties te laten klikken. Copywriting zorgt ervoor dat lezers actie ondernemen. En dat is lastiger dan je denkt.
“Uit onderzoek blijkt dat contentmarketing (en copywriting) zowel de kwantiteit als de kwaliteit van leads vergroot”.
Bij copywring draait alles om het ‘verhaal‘. Mensen vertellen verhalen sinds ze praten. Onze aandacht gaat altijd uit naar degenen die geweldige verhalen vertellen. Het is niet voor niets dat we op verjaardagen aan de lippen hangen van die oom met geweldige verhalen, jaarlijks 12 boeken lezen en uren op Social Media, blogs en website spenderen. We zijn gek op verhalen.
Storytellers zijn meesters in het vertellen van boeiende verhalen.
Een goede tekst is definieert zich door verschillende aspecten. Er is geen one-size-fits-all oplossing voor copywriting. Copywriting draait om de emotie en het verhaal achter jou, je product of dienst. Een goede copywriter weet dat te verwoorden.
“Iedereen kan teksten schrijven”, hoor ik vaak. Begrijpelijk, maar niet helemaal waar. Heb jij wel eens een langdradig gesprek gehad met die ongekend saaie collega waar maar geen eind aan kwam? Dat is precies wat slechte copywriting is.
Schrijven is mijn (Ties) second nature. Ik schrijf zolang ik me kan herinneren. Als copywriter probeer ik de emotie te achterhalen. Als jij schoenen verkoopt, kun je schrijven over de innovatie zool of het veterloze ontwerp. Als copywriter leg ik liever verbinding tussen het product en de emotie die het oproept.
Wij proppen je tekst niet vol met woorden als baanbrekend, revolutionair, schaalbaar, duurzaam en andere bla bla. Onze content overtuigd met menselijke termen, powerwords en pakkende titels.
Copywriting, of eigenlijk content, is cruciaal voor goede zoekresultaten. Een lastig onderdeel, maar als het goed gedaan wordt, een van de meest effectieve. De uitspraak Content is King is niet voor niets een van de meest gehoorde uitspraken onder SEO specialisten.
Wist jij dat contentmarketing 62% minder kost dan traditionele marketingtactieken en 3x meer leads genereert!
Hoewel veel mensen denken dat ze zelf de ideale tekst kunnen schrijven, blijkt dat in praktijk niet altijd het geval. Goede SEO geoptimaliseerde content creëren is lastiger dan je denkt. Een goede copywriter helpt niet alleen bij het creëren van content, een copywriter probeert mensen te laten voelen, denken of reageren.
De reden dat jij dit leest is omdat je op zoek bent naar iemand die je kan helpen met het creëren van content. En je bent niet de enige. Veel mensen struggelen met content. Waarschijnlijk heb je zelf al van alles geprobeerd, maar is het ‘net niet’.
Je wilt dat mensen jouw content vinden in zoekmachines, maar ook dat mensen het daadwerkelijk lezen en actie ondernemen en de kans dat dat gebeurd is klein als je niet weet wat je doet.
Wil jij je leads of klanten overtuigen met onweerstaanbare content? Wij helpen je graag!
Copywriting is een van de factoren die onder de algehele SEO strategie valt. Wij weten als geen ander hoe je inspirerende teksten schrijft die niet alleen scoren in Google, maar ook aanzetten tot actie.