logo
Boost. Your. Business.
Online zichtbaarheid is belangrijker dan ooit en wij helpen je graag met het groeien van je online business!

Zoekwoordenonderzoek

SEO Copywriting

Off-Page SEO

SEO Migratie

Freelance SEO

Conversieoptimalisatie

Neem gerust contact op
Wij komen graag een keer langs voor een kop koffie.

06 14 233 965

hello@three-marketeers.nl

Fluwijn 123, 's Gravenzande

Fluwijn 123 - 's Gravenzande

Top

Verbeter vindbaarheid

en rankings met

technische SEO

Een website moet vindbaar zijn in zoekmachines zoals Google.
Met technische SEO verbeter je de zichtbaarheid en ranking van de website!

Wat is Technische SEO?

SEO, ook wel Search Engine Optimization, omvat alle werkzaamheden die ervoor zorgen dat een website beter scoort in zoekmachines zoals Google. SEO bestaat uit verschillende onderdelen. Denk aan linkbuilding, een zoekwoordenonderzoek, on page SEO, off page SEO en technische SEO.

Maar wat is technische SEO precies? Het klinkt wellicht als abracadabra en zonder kennis van SEO is het ook wat vaag.

Technische SEO is het proces van het optimaliseren van de website om zoekmachines zoals Google te helpen bij het vinden, crawlen, begrijpen en indexeren van de pagina’s. Het doel is gevonden te worden en rankings te verbeteren.

Waar On Page SEO, linkbuilding en Off Page SEO zich richten op de ranking (hogere posities in zoekmachines) van een website, zorgt technische SEO ervoor dat een website überhaupt vindbaar is voor zoekmachines.

Hoe werkt technische SEO?

Google hanteert zo’n 200 factoren die bijdragen aan de ranking van een website. Niemand weet precies welke factoren dit zijn. Van sommige factoren is het bewezen dat het werkt. Andere factoren zijn ideeën of speculaties. Sommige hebben een grote impact, bij andere merk je niets. Gelukkig weten we dat technische SEO een van de belangrijkste factoren is, maar hoe werkt het precies?

Crawlen

Crawlers, of spiders, zoeken op het web naar pagina’s met als doel nieuwe en bijgewerkte pagina’s te vinden. Ze ‘scannen’ de inhoud van pagina’s en gebruiken de links op die pagina’s om meer pagina’s te vinden. Dit kan een pagina zoals deze, maar ook een afbeelding, video, pdf etc. Zolang de inhoud, maar te crawlen is. Het moet dus online staan.

Indexeren

Door alle pagina’s te crawlen kunnen zoekmachines deze toevoegen aan hun index. Dit is een enorme database met ontdekte URL’s  die worden opgevraagd als een zoeker informatie zoekt die matched met de URL in de index. Dat betekent dat wanneer jij een zoekopdracht uitvoert, je geen live resultaten ziet, maar pagina’s uit de index van een zoekmachine.

Page Experience

De ervaring van een gebruiker wordt steeds belangrijker. Dit ‘meet’ Google aan de hand van Page Experience, of User Experience. Denk bijvoorbeeld aan de laadsnelheid, mobielvriendelijkheid, veiligheid, kapotte links (404) etc. Met technische SEO verbeter je deze punten met als doel het gebruiksgemak van de gebruiker te verbeteren met als doel betere rankings.

Waarom is technische SEO belangrijk?

De laatste jaren wordt technische SEO steeds belangrijker. Google voert steeds vaker updates door waarbij de gebruiksvriendelijkheid van een website voorop staat. Alles draait om gebruiksgemak en websites moeten daar aan voldoen. Zoekmachines worden steeds beter in het crawlen, indexeren en begrijpen van informatie op een website, maar ze kunnen niet alles.

Soms hebben zoekmachines moeite om erachter te komen waar jouw website over gaat. Als dat zo is, zal jouw website ook niet worden getoond in de zoekresultaten. Het dient immers niet als antwoord op een vraag in een zoekmachine.

Technische SEO zorgt ervoor dat jouw website vindbaar en gebruiksvriendelijk is

Zonder technische SEO scoort je website niet. Je kunt de beste content schrijven vol met handige tips, als niemand het lees is het nutteloos. Door jouw crawlbaar, indexeerbaar en begrijpelijk te maken, weten zoekmachines waar jouw website over gaat.

Belangrijke pijlers bij technische SEO.

Linkstructuur

Door een goede linkstructuur te maken, maak je het niet alleen makkelijker voor bezoekers. Ook zoekmachines begrijpen je website hierdoor beter. Maak daarom altijd een duidelijke linkstructuur.

Crawlability

Zoekmachines moeten je website kunnen crawlen voordat deze zichtbaar wordt in de zoekresultaten. Maak je website crawlbaar door middel van Google Search Console, een sitemap en/of robots.txt.

Indexatie

Crawlen in indexeren zijn verschillende dingen. De index zorgt ervoor dat je pagina’s worden gelinkt aan zoekopdrachten. Check de status van je pagina’s aan de hand van ‘noindex’ robots-metatag of x‑robots-tag.

HTTPS

Een website moet veilig zijn (HTTPS). Dit kun je controleren door het slotje links bovenin die URL balk. Het slotje betekent dat een website veilig is. HTTPS staat voor Hypertext Transfer Protocol Secure.

Laadsnelheid

Gebruikers bepalen binnen een aantal seconde of je website de moeite waard is. Als jouw website te traag is, zullen bezoekers je website direct verlaten. Zonde. Zorg ervoor dat je website snel laadt.

Mobielvriendelijk

Meer dan 65% van alle websitebezoekers surfen op mobiel. Het is niet gek dat zoekmachines mobielvriendelijkheid erg belangrijk vinden. Optimaliseer je website voor mobiel, niet voor desktop.

404 Errors

404, ook wel kapotte links, kunnen een negatieve invloed hebben op de gebruikerservaring en de ‘autoriteit’ van je website. Zorg er daarom voor dat alle links op je website werken.

Dubbele content

Dubbele content is content die op meer dan één plaats op internet wordt weergegeven. Een veelvoorkomend SEO-probleem dat tijdig getackeld dient te worden. Schrijf altijd originele content.

WIL JIJ AAN DE SLAG MET TECHNISCHE SEO?

SEO uitbesteden?

Van alle SEO-technieken is technische SEO misschien wel de lastigste. Het gaat namelijk niet alleen om technische werkzaamheden aan je website. Als het niet, of niet goed gebeurd, heeft dat negatieve effecten op je scores in zoekmachines.

SEO uitbesteden kan je helpen om je vindbaarheid en ranking te verbeteren. Het is belangrijk dat dit vanaf het begin juist wordt uitgevoerd omdat SEO werkzaamheden niet zomaar ongedaan gemaakt kunnen worden.

Basis van SEO

Het belang van technische SEO wordt helaas nog wel eens onderschat. Veel SEO-specialisten richten zich alleen op linkbuilding of een zoekwoordenonderzoek. Dat terwijl de technische SEO de basis is van alles wat je doet.

Technische SEO is onderdeel van de bredere SEO-strategie.

Hoe pakken wij technische SEO aan?

Er is geen one-size-fits-all oplossing voor SEO. Technische SEO is onderdeel van onze algemene SEO-strategie. Het kan als losse dienst worden uitgevoerd, maar uit ervaringen weten we dat de resultaten beter zijn als er één strategie wordt uitgevoerd.

Voor we aan de slag gaan, kijken we eerst naar de huidige zoekmachineposities, je online autoriteit en zichtbaarheid en bestaande content. Samen met jou maken we een plan van aanpak om je SEO naar een hoger niveau te tillen.

Off-page SEO

Wat onze klanten zeggen.

Wij werken voor grote bedrijven, maar ook kleine ondernemers. Check wat ze te zeggen hebben.

Raoul
Global SEO Team Lead at Just Eat Takeaway

Spar geregeld met Sjoerd over uiteenlopende SEO-vraagstukken om onze online marketing skills te verbeteren. Erg fijn om ervaringen en learnings te delen!

Orphy
Eigenaar AdministratiefGemak

Ze hebben mij geholpen om op #1 te scoren in Google waardoor ik veel nieuwe regionale klanten binnen krijg.

Joost
Country Manager Benelux Campings.com

Sjoerd en Ties hebben met succes de volledige SEO strategie van Campings.com in de Benelux uitgevoerd.

Sjoerd
Eigenaar Reis-Expert

Reis-Expert is ons eigen project. Op SEO-gebied en posities in Google winnen we het van grote merken als TUI, CheapTickets en Corendon.

WEET JIJ HOE JE WEBSITE ER VOOR STAAT?