logo
Boost. Your. Business.
Online zichtbaarheid is belangrijker dan ooit en wij helpen je graag met het groeien van je online business!

Content Marketing

SEO Optimalisatie

Social Ecommerce

Email Marketing

Marketing Strategie

Neem gerust contact op
Wij komen graag een keer langs voor een kop koffie.

0174 26 15 15

hello@three-marketeers.nl

Turfschipper 25, Wateringen

0174 26 15 15

Turfschipper 25, Wateringen

Top

Zoekwoorden zijn

de basis van SEO

Als niemand zoekt naar datgene waarover jij schrijft, krijg jij geen verkeer van Google, hoe hard je ook je best doet.
Een zoekwoorden onderzoek, ook wel keyword research, geeft waardevolle inzicht in de
zoekopdrachten van jouw doelgroep..

Wil je dat jouw content gevonden wordt?

9 van de 10 pagina’s krijgen geen verkeer van Google. Bizar hoog! Wil jij dat je content gevonden wordt? Begin dan met een zoekwoorden onderzoek en achterhaal waar je klanten op zoeken.


Hoe goed ken jij je doelgroep?

Niemand kent de intenties van jouw doelgroep beter dan zoekmachines. Ken jij alle behoeftes van je doelgroep? Een zoekwoord onderzoek brengt de behoeftes in kaart.


Wil jij hoger scoren dan concurrenten?

Door een zoekwoorden onderzoek krijg je interessante inzichten in de strategie van je concurrent. Met welke zoekwoorden scoren ze? Welke content schrijven ze? Wat mis jij?


Wat is een zoekwoord?

Zoekwoorden zijn woorden of woordgroepen die mensen in zoekmachines typen. Ze worden ook wel zoekopdrachten, keywords of ‘SEO-zoekwoorden’ genoemd. Het geeft je inzicht in de behoefte van je doelgroep.

“Zoekwoorden vormen de basis van SEO”.

Een zoekwoorden onderzoek is het achterhalen van de zoekopdrachten van jouw doelgroep. Het is analyseren, vergelijken en prioriteren van de beste zoekwoorden voor jouw website. Het geeft waardevol inzicht in de volume, moeilijkheid, intenties en relevantie van een zoekwoord.

WEET JIJ WAT JE ZOEKWOORDEN ZIJN?

Waarom is een zoekwoord onderzoek belangrijk?

Een zoekwoorden onderzoek is de enige manier om erachter te komen wat mensen zoeken in zoekmachines. Niemand kent de intenties van jouw doelgroep beter dan zoekmachines. Door een zoekwoorden onderzoek te doen, voorkom je dat je content maakt waar niemand naar zoekt. Een veel gemaakte fout en de reden dat 9 van de 10 pagina’s geen verkeer van Google ontvangt.

“Uit onderzoek blijkt dat 9 van de 10 pagina’s geen verkeer uit Google krijgt. Dit komt omdat ze gecreëerd zijn zonder dat er behoefte aan is”.

De zoekintenties van jouw doelgroep achterhaal je door een zoekwoorden onderzoek te doen. Zo’n onderzoek geeft je niet alleen waardevolle inzichten over je doelgroep, maar ook over je eigen bedrijf, dienst of product.

Welk inzicht geeft een zoekwoorden onderzoek?

Door een keyword research, zoals het ook wel genoemd wordt, weet je waar jouw doelgroep op zoekt. Dit geeft je waardevol inzicht en informatie over de interesse van je doelgroep. Het geeft je ook handige handvatten om te achterhalen wat jouw dienst of product mist. Zijn er relevante zoekwoorden over jouw product of dienst waar jij zelf niet over schrijft?

Een onderzoek vertelt je ook op welke positie je scoort op zoekwoorden, op welke zoekwoorden je makkelijk kunt scoren én op welke zoekwoorden je concurrentie scoort.

Hoe pakken wij keyword research aan?

Een zoekwoorden onderzoek is het fundament van een SEO-strategie. Zonder zo’n onderzoek heeft de rest van je strategie weinig toegevoegde waarde. Niet weten waar je doelgroep op zoekt, is als zeilen zonder zeil.

Samen met jouw onderzoeken we interessante en relevante keywords. We kijken naar short tail en long tail zoekwoorden, zoekwoorden met veel zoekvolume, maar juist ook zoekwoorden met weinig volume. We kijken waar je concurrent op scoort, welke zoekwoorden makkelijk scoren en welke juist niet.

zoekwoorden onderzoek

Wat onze klanten zeggen.

9 van onze 10 klanten zouden onze diensten aanraden bij anderen. Check wat ze te zeggen hebben.

Raoul
Global SEO Team Lead at Just Eat Takeaway

Spar geregeld met Sjoerd over uiteenlopende SEO-vraagstukken om onze online marketing skills te verbeteren. Erg fijn om ervaringen en learnings te delen!

Orphy
Eigenaar AdministratiefGemak

Ze hebben mij geholpen om op #1 te scoren in Google waardoor ik veel nieuwe regionale klanten binnen krijg.

Joost
Country Manager Benelux Campings.com

Sjoerd en Ties hebben met succes de volledige SEO strategie van Campings.com in de Benelux uitgevoerd.

Sjoerd
Eigenaar Reis-Expert

Reis-Expert is ons eigen project. Op SEO-gebied en posities in Google winnen we het van grote merken als TUI, CheapTickets en Corendon.

WIL JIJ MEER INZICHT IN JE DOELGROEP?

Zoekwoorden onderzoek uitbesteden

Je kunt zelf proberen te achterhalen waar je doelgroep op zoekt, maar een zoekwoorden onderzoek levert data driven resultaten op. Search Engine Optimization is een van de meest uitdagende vormen van marketing omdat algoritmen voortdurend veranderen en evolueren. Een zoekwoorden onderzoek uitbesteden is daarom geen gek idee.

Wist jij dat SEO zorgt voor de beste leads van alle vormen van marketing?

Expertise over je product of dienst, is vaak niet genoeg om te achterhalen waar je doelgroep op zoekt. Een goede SEO specialist kan door midden van een zoekwoorden onderzoek interessante inzichten krijgen over je doelgroep, maar ook over je bedrijft, product of dienst.

Specialisten in keyword onderzoek

Wij hebben jarenlange ervaring in het onderzoeken van keywords. Door de juiste strategieën toe te passen hebben we honderden zoekwoorden op #1 positie in Google gekregen. Vooral lastige zoekwoorden met veel concurrentie.

Uitbesteden aan Three Marketeers.

Wil jij meer inzicht in je doelgroep, interessante zoekwoorden, je bedrijf, product of dienst? Wij gaan graag voor je aan de slag.

Kwaliteit

Zoekwoorden zijn de basis van SEO. Als zo'n onderzoek verkeerd ingezet wordt, heeft dat nadelige gevolgen op de rest van je SEO-strategie. Wij leveren kwaliteit.

Kennis

SEO is voor ons geen werk, maar passie. We verslinden boeken en websites over zoekwoorden onderzoek en zijn altijd op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

Track Record

Praatjes vullen geen gaatjes. Wij hebben bewezen dat we websites hoger in zoekmachines krijgen door keywords te onderzoeken. Benieuwd? Vraag het ons.

Simpel

Wij sturen je geen ingewikkeld rapport waar je niets van begrijpt. We houden het liever simpel en leggen duidelijk uit wat we doen en waarom.

Maatwerk

Een zoekwoorden onderzoek is maatwerk. Wij gaan samen met jou aan de slag om te kijken wat voor jou en je bedrijf interessante zoekwoorden zijn.

Out-of-the-box

Wij denken graag out-of-the-box. Voor ons leuk, maar het levert jou interessante inzichten op waar je waarschijnlijk niet aan gedacht had.

Zoekwoorden onderzoek FAQ

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Wat is een short tail zoekwoord?

Een short tail zoekwoord is een zoekterm met slechts één of twee woorden. Omdat ze zo kort zijn, zijn ze minder specifiek dan zoekopdrachten met meer woorden. Het is interessant om op ‘Hanoi‘ (short tail) bovenaan te staan vanwege het hoge zoekvolume, maar de zoekopdracht is heel algemeen. Iemand kan op zoek zijn naar informatie voor een werkstuk, kan op zakenreis zijn of heeft net 3 op Reis gezien in Hanoi.

Wat is een long tail zoekwoord?

Long-tail-zoekwoorden zijn langere en specifiekere zoekwoordzinnen. Het zoekvolume is vaak lager, maar long tail zit dichter bij een conversie of verkoop. Door de lengte zijn ze specifieker, waardoor de behoefte voor antwoord hoger is.

Long tail keywords lijken niet interessant door de vaak lage zoekvolumes, maar kunnen enorm waardevol zijn omdat je de intentie van een bezoeker kent. Bij welke zoekopdracht achterhaal jij de intentie beter?

  • Hanoi
  • Wat is er te doen in Hanoi?

Bij de laatste heb je een beter beeld naar wat de gebruiker ziekt (dingen om te doen in Hanoi).

Wat is zoekvolume?

Zoekvolume is het aantal keer dat een zoekwoord gezocht wordt in zoekmachines. Dit wordt aangegeven per maand. Als een zoekvolume van ‘fotoboek‘ 1.000 is, wordt er 1.000 keer per maand op fotoboek gezocht.

Hoe achterhaal je het zoekwoord?

Een onderzoek begint met bedenken waar je doelgroep op zou kunnen zoeken. Als je een product of dienst hebt, is dat makkelijk te achterhalen. Daarna gaan wij aan de slag met seed keywords‘. Dit zou je kunnen zien als de top van de keywords. Verkoop jij koffie? Dan beginnen we met het zoekwoord ‘koffie’. Dat zoekwoord verdiepen we steeds verder tot we de meest interessante zoekwoorden hebben achterhaald.

Wat is het juiste zoekwoord?

Er is niet één juist zoekwoord. Dat verschilt per product, dienst of branche. Daarnaast is het afhankelijk van wat jouw intenties zijn. Mensen zijn vaak geneigd te kijken naar  zoekwoorden met het hoogste zoekvolume terwijl dat niet altijd interessant is. Voorbeeld: wij stonden met onze website Reis-Expert bovenaan op Bali. Een zoekterm met 40.500 zoekopdrachten per maand. Op #1 staan betekent zo’n 40.000 bezoekers per maand. Dat lijkt interessant, maar het zoekwoord ‘Bali‘ is heel erg algemeen. Iemand kan een werkstuk maken over Bali, willen verhuizen naar Bali of het weer op Bali achterhalen. Doordat het zoekwoord zo algemeen is, weet je de intentie van een bezoeker niet. Vaak zijn specifieke zoekwoorden met een laag zoekvolume veel interessanter.

Hoe analyseer je een zoekwoord?

Suggesties voor zoekwoorden zijn leuk, maar hoe weet je welke het beste zijn? Goede SEO specialisten kijken naar verschillende factoren. Het zoekvolume is een belangrijke factor, maar ook de klik intentie (hoeveel procent klikt het zoekwoord aan), bezoekerspotentieel, moeilijkheidsgraad en concurrentieniveau.

Wat zijn belangrijke factoren van een zoekwoord?

Voordat je zoekwoorden kiest, moet je kijken naar belangrijke factoren van zoekwoorden. Eerder noemden we al het zoekvolume, klik intentie, moeilijkheidsgraad en concurrentieniveau. Dat is hoe je een zoekwoord analyseert. Maar wat maakt een zoekwoord geschikt voor jou?

Door te kijken naar relevantie en autoriteit. Relevantie is belangrijk omdat je verteld of het zoekwoord wen aansluit op jouw content. Is jouw content relevant genoeg voor het zoekwoord? Autoriteit is een belangrijke ranking factor van Google. Als jij een autoriteit wordt in jouw vakgebied zal Google je hoger plaatsen. Het zoekwoord moet daar bij aansluiten. Als jij een website hebt over puppies, zul je nooit scoren op het zoekwoord ‘koffiemachines kopen‘.

Wat zijn keyword tools?

Keyword tools worden door SEO specialisten gebruikt om de zoekwoorden te achterhalen. Er zijn ontzettend veel tools. Sommige gratis, sommige betaald. Deze tools geven je waardevol inzicht in de zoekwoorden die voor jou interessant kunnen zijn, maar ook in de zoekwoorden en posities in zoekmachines van je concurrent.

zoekwoorden onderzoek